Urząd Miejski Gminy Rawicz


ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz


tel.: (+48) 65 546 54 00
fax: (+48) 65 546 41 67


email: umg@rawicz.eu

skrzynka epuap: /umgrawicz/skrytka


NIP: 699-187-10-57
REGON: 411050729
TERYT: 30220504

Program Pomocowy Gminy Rawicz

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

program pomocowy
Pragnąc pomóc rawickim przedsiębiorcom, którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami w usługach oraz handlu oferujemy możliwość skorzystania z:


  • odroczenia terminu płatności podatku (maksymalnie do 6 miesięcy);
  • rozłożenia zapłaty podatku na raty, (po określeniu liczby i wysokości rat - maksymalnie do końca 2020 r.);
  • ewentualnego umorzenia odsetek za zwłokę

 

Przedsiębiorca, którego sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z epidemią COVID-19, składając wniosek o udzielenie ulgi podatkowej w spłacie zobowiązań podatkowych na podstawie Ordynacji podatkowej – powinien sam wskazać czy ubiega się o pomoc de minimis (limit pomocy 200 tys. euro) czy o pomoc mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o których mowa w Komunikacie Komisji - Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (limit pomocy 800 tys. euro).

pushpinW przypadku wskazania innej pomocy publicznej niż de minimis, tj. pomocy udzielanej zgodnie z warunkami zawartymi w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (2020/C 91 I/01) (Dz. Urz. UE C 91I z 20.03.2020, str. 1) stanowiącej pomoc publiczna mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, należy przedłożyć:

  • Wniosek w którym należy krótko opisać sytuację gospodarczą przedsiębiorca, wskazać na spadek obrotów i potwierdzić to posiadanymi dokumentami finansowymi
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (Załącznik 1)


pushpinW przypadku wskazania pomocy de minimis przedsiębiorca powinien przedłożyć:

  • Uzasadniony wniosek (Załącznik 2),
  • Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis (Załącznik 3),
  • Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis (Załącznik 4),
  • Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych - zgodnie z przepisami o rachunkowości  (np. zestawienie przychodów, rozchodów),
  • Dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.

Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.



herbrawiczPonadto Rada Miejska Gminy Rawicz podjęła uchwałę w sprawie przedłużenia do 30 września 2020 r. terminów płatności rat podatku od nieruchomości płatnych w maju i czerwcu.
Pomoc skierowana jest do przedsiębiorców będących podatnikami podatku od nieruchomości na terenie Gminy Rawicz, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 a wynikających z zakazu lub ograniczenia działalności na podstawie:

1) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433, 441 461 i 478),
2) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 491 z późn. zm.),
3) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 566),
4) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 658, 673 i 674),
5) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 697).

 Podatnik zamierzający skorzystać z przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości przedkłada jedynie formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (Załącznik 1).



mailWnioski można składać:

–    za pośrednictwem poczty tradycyjnej (Poczta Polska),

–    w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP (posiadając konto),

–    z uwagi na zamknięcie Urzędu Miasta dla bezpośredniej obsługi klienta (do odwołania), złożenie wniosku może odbyć się również poprzez umieszczenie korespondencji w specjalnym pojemniku zlokalizowanym w pobliżu wejścia do urzędu


W razie dodatkowych pytań, Zespół Podatków i Opłat pozostaje do dyspozycji pod numerami telefonów: 
(65) 546 54 14,  (65) 546 54 20,  (65) 546 54 55 .


Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij