W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Gminy Rawicz

 

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz

 

tel.: (+48) 65 616 49 80

 

email: umg@rawicz.eu

skrzynka epuap: /umgrawicz/SkrytkaESP

adres do e-Doręczeń: AE:PL-63826-46380-UDFUB-23

 

NIP: 699-187-10-57
REGON: 411050729
TERYT: 30220504

Informacja o upływie terminów związanych z uprawnieniami wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców którzy ukończyli 60 lat

                                                                  Warszawa, dnia 16 stycznia 2025 r.

                                                                  PAŃSTWOWA
                                                                  KOMISJA WYBORCZA

ZPOW.501.2.2025


Informacja 
o upływie terminów związanych 
z uprawnieniami wyborców niepełnosprawnych
oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat,
w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 
zarządzonych na dzień 18 maja 2025 r.


1.Termin zgłoszenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) zamiaru skorzystania z prawa do transportu do lokalu lub transportu powrotnego upływa w dniu 5 maja 2025 r. Termin zgłoszenia zamiaru skorzystania z prawa do transportu do lokalu lub transportu powrotnego w ponownym głosowaniu (tzw. II tura), w przypadku niezgłoszenia zamiaru przed pierwszym głosowaniem, upływa w dniu 27 maja 2025 r. Zgłoszenia dokonuje się w godzinach pracy urzędu gminy.

2.Termin złożenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) wycofania zgłoszenia zamiaru skorzystania z prawa do transportu do lokalu i transportu powrotnego albo rezygnacji tylko z transportu powrotnego upływa w dniu 16 maja 2025 r. Termin wycofania zgłoszenia albo rezygnacji z transportu powrotnego w ponownym głosowaniu (tzw. II tura) upływa w dniu 30 maja 2025 r. Zgłoszenia dokonuje się w godzinach pracy urzędu gminy.

3.Termin zgłoszenia komisarzowi wyborczemu zamiaru głosowania korespondencyjnego upływa w dniu 5 maja 2025 r. Termin zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego w ponownym głosowaniu (tzw. II tura) w przypadku niezgłoszenia zamiaru przed pierwszym głosowaniem upływa w dniu 22 maja 2025 r. Zgłoszenia dokonuje się w godzinach pracy delegatury Krajowego Biura Wyborczego obsługującej komisarza wyborczego.

4.Termin złożenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa upływa w dniu 9 maja 2025 r.

Termin złożenia wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa w ponownym głosowaniu (tzw. II tura) w przypadku niezłożenia wniosku przed pierwszym głosowaniem upływa w dniu 23 maja 2025 r. Wniosek należy złożyć w godzinach pracy urzędu gminy. 

5.Termin złożenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) oświadczenia o cofnięciu pełnomocnictwa upływa w dniu 16 maja 2025 r. Oświadczenie należy złożyć w godzinach pracy urzędu gminy. Po upływie tego terminu oświadczenie takie można złożyć obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania, tj. w dniu 18 maja 2025 r. w godzinach od 7.00 do 21.00, pod warunkiem, że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.

Termin złożenia oświadczenia o cofnięciu pełnomocnictwa w ponownym głosowaniu (tzw. II tura) upływa w dniu 30 maja 2025 r. Po upływie tego terminu oświadczenie takie można złożyć obwodowej komisji wyborczej w dniu ponownego głosowania, tj. w dniu 1 czerwca 2025 r. w godzinach od 7.00 do 21.00, pod warunkiem, że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.

6.        Termin złożenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) wniosku o zmianę miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, rozpoczyna się w dniu 4 kwietnia 2025 r., natomiast upływa w dniu 15 maja 2025 r. Termin złożenia wniosku o zmianę miejsca głosowania tylko w ponownym głosowaniu (tzw. II tura) rozpoczyna się w dniu 19 maja 2025 r., natomiast upływa w dniu 29 maja 2025 r. Wniosek należy złożyć w godzinach pracy urzędu gminy.


O dotrzymaniu terminu złożenia wskazanych wyżej wniosków i oświadczeń decyduje data ich otrzymania przez właściwy organ, a nie data nadania.

 

                                                                                        Przewodniczący

                                                                        Państwowej Komisji Wyborczej

                                                                                      Sylwester Marciniak

Załączniki

Powiadom znajomego