Plan działań wychowawczych
N A C Z E L N Y C E L W Y C H O W A N I A
Wychowanie dziecka świadomego dokonywanych wyborów i tworzenia
własnej osobowości na drodze do osiągania sukcesu szkolnego na miarę
Jego możliwości.
ZADANIA SZKOŁY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO:
§ opieka wychowawców nad biologicznym i psychologicznym rozwojem
wychowanków
§ ochrona wychowawcza nad działaniem wychowanka w życiu społeczności
środowiskowej
§ przygotowanie wychowanka do samodzielnego życia
§ skoordynowanie oddziaływań wychowawczych domu, szkoły i środowiska
rówieśniczego
ZADANIA NAUCZYCIELA WYCHOWUJĄCEGO:
- kreowanie sytuacji, w których dziecko aktywnie rozwija wszystkie sfery swojej osobowości
- kształtowanie umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej i społecznej przez wspólną naukę, zabawę, wybór właściwych form spędzania wolnego czasu
- budowanie obrazu własnej osoby w oparciu o rzetelną samoocenę
- zaszczepienie postaw pozytywnego i zrównoważonego reagowania w sytuacjach trudnych, oraz właściwego sposobu wyrażania ocen i sądów aprobujących lub negujących różne zachowania swoje i różnych osób
METODY PRACY
- gry i zabawy
- dyskusja na forum grupy
- scenki rodzajowe
- twórczość plastyczna, techniczna i artystyczna dzieci
- gry dramatyczne
- treningi umiejętności
- projektowanie dokumentów
- symulacje
- warsztaty poznawczo -doskonalające
- wycieczki tematyczne, turystyczno-krajoznawcze
- wyjazdy śródroczne
FORMY PRACY:
- praca w zespołach zadaniowych
- praca w grupach
- praca indywidualna