W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Gminy Rawicz

 

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz

 

tel.: (+48) 65 616 49 80

 

email: umg@rawicz.eu

skrzynka epuap: /umgrawicz/SkrytkaESP

adres do e-Doręczeń: AE:PL-63826-46380-UDFUB-23

 

NIP: 699-187-10-57
REGON: 411050729
TERYT: 30220504

UCHWAŁA NR XV/144/15 RADY MIEJSKIEJ GMINY RAWICZ Z DNIA 16 GRUDNIA 2015 ROKU

UCHWAŁA NR XV/144/15

RADY MIEJSKIEJ GMINY RAWICZ

Z DNIA 16 GRUDNIA 2015 ROKU

w sprawie uchwały budżetowej na rok 2016

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 1515) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235–237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.)
Rada Miejska Gminy Rawicz uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się dochody budżetu na 2016 rok w łącznej kwocie 81.024.228,00 zł,
z tego:

1) dochody bieżące w kwocie – 78.150.478,00 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie – 2.873.750,00 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej
i innych zadań zleconych ustawami w wysokości
10.110.584,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały,

2) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego
w wysokości
227.996,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

3) dotacje i środki zewnętrzne na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości
261.867,00 zł.

§ 2

1.Ustala się wydatki budżetu na 2016 r. w łącznej kwocie 79.572.228,00 zł,
z tego:

1) wydatki bieżące w kwocie – 72.720.862,83 zł,

2) wydatki majątkowe w kwocie – 6.851.365,17 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

2.Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

  1. wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 10.110.584,00 zł, zgodnie
    z załącznikiem Nr 3 do uchwały,

  2. wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego
    w wysokości
    227.996,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

  3. wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych
    w części związanej z realizacją zadań jednostek samorządu terytorialnego w wysokości
    28.117,00 zł, z tego zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy
    o finansach publicznych,

4) wydatki majątkowe zaplanowane do realizacji w roku 2016, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały.

§ 3

Nadwyżka budżetu w kwocie 1.452.000,00 zł zostanie przeznaczona na spłatę kredytów i pożyczek.

§ 4

Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.452.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.

§ 5

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu
w kwocie
3.000.000,00 zł

§ 6

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji, z tego:

  1. dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych,

  2. dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych,

zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.

§ 7

Określa się plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.

§ 8

Upoważnia się Burmistrza do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 3.000.000,00 zł,

  2. dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach
    w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych,

  3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

  4. przekazania uprawnienia kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynika płatność wykraczająca poza 2016 rok.

§ 9

Ustala się kwotę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 5.000.000,00 zł.

§ 10

  1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 640.000,00 zł

  2. Dochody, o których mowa w ust. 1, przeznacza się na realizację zadań określonych w:

1) programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
w wysokości
634.750 zł,

2) programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5.250 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.

§ 11

Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonych ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały.

§ 12

Tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w wysokości 469.000,00 zł,

  2. celowe w wysokości 1.300.000,00 zł, z tego:

    1. na inwestycje i zakupy inwestycyjne w wysokości 450.000,00 zł,

    2. na realizację zadań oświatowych w kwocie 675.000,00 zł,

    3. na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 175.000,00 zł.

§ 13

Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem zadań do realizacji poszczególnych sołectw, zgodnie
z załącznikiem Nr 11 do uchwały.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Rawicz

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

UZASADNIENIE

Aby został spełniony wymóg § 3 pkt 1 ppkt 3 uchwały Nr XXXIX/368/10 Rady Miejskiej Gminy Rawicz z dnia 25 sierpnia 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Rawicz informuję, że na dzień
31 grudnia 2015 roku planowane zadłużenie Gminy Rawicz wyniesie
14.659.558 zł. W 2016 roku Gmina Rawicz nie planuje zaciągnąć żadnych pożyczek lub kredytów. Zgodnie z podpisanymi w latach ubiegłych umowami planuje się spłacić raty kapitałowe w kwocie 1.452.000 zł (szczegółowe przedstawienie spłat przedstawia załącznik nr 6 do uchwały).

Z tytułu obsługi zadłużenia planujemy ponieść wydatki w kwocie 525.000 zł (odsetki bankowe).

Na 2016 rok dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań, określony w art. 243 po uwzględnieniu wyłączeń wynosi 8,66%. Wskaźnik planowanej przez gminę łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 do dochodów ogółem po uwzględnieniu wyłączeń wynosi 2,44%.

Załączniki

Powiadom znajomego