Program Pomocowy Gminy Rawicz

Pragnąc pomóc rawickim przedsiębiorcom, którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami oferujemy możliwość skorzystania z:
- odroczenia terminu płatności podatku (maksymalnie do 6 miesięcy);
- rozłożenia zapłaty podatku na raty, (po określeniu liczby i wysokości rat);
- ewentualnego umorzenia odsetek za zwłokę lub zaległości głównej
Przedsiębiorca, którego sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z epidemią COVID-19, składając wniosek o udzielenie ulgi podatkowej w spłacie zobowiązań podatkowych na podstawie Ordynacji podatkowej – powinien sam wskazać, że ubiega się o pomoc de minimis (limit pomocy 200 tys. euro).W przypadku wskazania pomocy de minimis przedsiębiorca powinien przedłożyć:
- Uzasadniony wniosek (Załącznik 2),
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis (Załącznik 3),
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis (Załącznik 4),
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych - zgodnie z przepisami o rachunkowości (np. zestawienie przychodów, rozchodów),
- Dokumenty finansowe obrazujące utratę płynności finansowej.
Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
Ponadto Rada Miejska Gminy Rawicz podjęła uchwałę w sprawie przedłużenia do 30 września 2020 r. terminów płatności rat podatku od nieruchomości płatnych w maju i czerwcu.
Pomoc skierowana jest do przedsiębiorców będących podatnikami podatku od nieruchomości na terenie Gminy Rawicz, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 a wynikających z zakazu lub ograniczenia działalności na podstawie:
1) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433, 441 461 i 478),
2) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 491 z późn. zm.),
3) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 566),
4) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 658, 673 i 674),
5) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z występowaniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 697).
Podatnik zamierzający skorzystać z przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości przedkłada jedynie formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (Załącznik 1).
Wnioski można składać:
– za pośrednictwem poczty tradycyjnej (Poczta Polska),
– w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP (posiadając konto),
– z uwagi na zamknięcie Urzędu Miasta dla bezpośredniej obsługi klienta (do odwołania), złożenie wniosku może odbyć się również poprzez umieszczenie korespondencji w specjalnym pojemniku zlokalizowanym w pobliżu wejścia do urzędu
W razie dodatkowych pytań, Zespół Podatków i Opłat pozostaje do dyspozycji pod numerami telefonów:
(65) 546 54 14, (65) 546 54 20, (65) 546 54 55 .