W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Gminy Rawicz

 

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz

 

tel.: (+48) 65 616 49 80

 

email: umg@rawicz.eu

skrzynka epuap: /umgrawicz/skrytka

 

NIP: 699-187-10-57
REGON: 411050729
TERYT: 30220504

Pomoc dla przedsiębiorców w związku z COVID-19

Przedsiębiorca składając wniosek o udzielenie ulgi podatkowej w spłacie zobowiązań podatkowych na podstawie Ordynacji podatkowej, którego sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z epidemią COVID-19 - może wskazać czy ubiega się (np. o odroczenie podatku) w ramach pomocy de minimis czy w ramach pomocy, mającej na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o których mowa w Komunikacie Komisji - Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19. Tutaj limit pomocy stanowi 800 tys. euro dla przedsiębiorcy a nie 200 tys. jak w pomocy de minimis, a więc zmiana jest korzystna dla przedsiębiorców. Mniej jest również dokumentów koniecznych do przedłożenia organowi podatkowemu.

W przypadku wskazania innej pomocy publicznej niż de minimis, tj. pomocy udzielanej zgodnie z warunkami zawartymi w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (2020/C 91 I/01) (Dz. Urz. UE C 91I z 20.03.2020, str. 1) stanowiącej pomoc publiczna mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, należy przedłożyć:

  • wniosek w którym należy krótko opisać sytuację gospodarczą przedsiębiorca, wskazać na spadek obrotów i potwierdzić to posiadanymi dokumentami finansowymi
  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19
lub
  • formularz informacji przedstawianych się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie i rybołówstwie stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2016 r. (poz. 238)
 
Ustawą z dnia 16 kwietnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 695), która weszła w życie 18 kwietnia 2020 r. zmieniono treść art. 15zzzh ustawy z dnia 2 marca 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.


Wniosek można składać:

–    za pośrednictwem poczty tradycyjnej (Poczta Polska),

–    w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP /umgrawicz/skrytka (posiadając konto),

–    z uwagi na zamknięcie Urzędu Miasta dla bezpośredniej obsługi klienta (do odwołania), złożenie wniosku może odbyć się również poprzez umieszczenie korespondencji w specjalnym pojemniku zlokalizowanym w pobliżu wejścia do urzędu


W razie dodatkowych pytań, Zespół Podatków i Opłat pozostaje do dyspozycji pod numerami telefonów:  (65) 546 54 14,  (65) 546 54 20,  (65) 546 54 55.

 

Załączniki

Powiadom znajomego