W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Gminy Rawicz

 

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz

 

tel.: (+48) 65 616 49 80

 

email: umg@rawicz.eu

skrzynka epuap: /umgrawicz/SkrytkaESP

adres do e-Doręczeń: AE:PL-63826-46380-UDFUB-23

 

NIP: 699-187-10-57
REGON: 411050729
TERYT: 30220504

Obwieszczenie nr 1/10/2022 o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej

 SPIR.6220.10.2022.MKM                                 Rawicz, dnia 11.05.2022 roku







                              O B W I E S Z C Z E N I E nr 1/10/2022

                              o  w s z c z ę c i u  p o s t ę p o w a n i a

 

 Na podstawie art. 61 § 4 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735) zawiadamiam, że w dniu 05.05.2022 roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne na wniosek firmy Projekt -Solartechnik Development Sp. z o.o. ul. Barlickiego 2, 97-200 Tomaszów Mazowiecki VE 81 Sp. z.o.o. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na: 




 Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 4 MW wraz z niezbędna infrastrukturą oraz magazynami energii, na działkach nr 1957, 1958, w obrębie Rawicz, gmina 
Rawicz




 Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 49 KPA, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.) - niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rawiczu, oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Rawiczu oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji.

Informuję osoby, którym przysługuje status strony o uprawnieniach wynikających z art. 10 KPA, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym studium postępowania, w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym. 

Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu, Wydział Strategii, Planowania i Rozwoju pokój 118, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

 Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 cytowanej ustawy oraz § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w niniejszej sprawie wydaje się po zaopiniowaniu z następującymi organami:

Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Poznaniu
Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Rawiczu
Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Zarząd Zlewni w Lesznie
 Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii zgodnie z art. 35 KPA do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Na podstawie art. 41 §1 KPA w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu.

Zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Ponadto, informuję o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie – o wniosku w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia. Publicznie dostępny wykaz, w którym zamieszczone są dane o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie udostępniony jest w BIP-ie Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz.



Zgodnie z art. 49 Kpa doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

 

 

                                                                                                wg rozdzielnika

 Działając na  podstawie art. 64 ust. 1, 2 i ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o  udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 2373)  zwracam się z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia i ewentualnego zakresu raportu w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, w związku ze złożonym wnioskiem firmy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na: budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 4MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz magazynami energii, na działkach nr 1957, 1958, w obrębie Rawicz, gmina Rawicz.

Planowane przedsięwzięcie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Z 2019 r. poz. 1839) należy zakwalifikować do: § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b

zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż:
a ) (…)

b) 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a;











OTRZYMUJA:

1) Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
2) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
3) Wody Polskie ZZ Leszno
4) a/a


























































sporządziła 

Michalina Kubicka-Mancka

Tel 65 616 49 84 wew. 439

Powiadom znajomego