SPiR.6730.1.69.2024.AD- obwieszczenie o zakończeniu postępowania ws. ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie 7 budynków mieszkalnych w m. Folwark
Rawicz, dnia 18 czerwca 2024 r.
SPiR.6730.1.69.2024.AD
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz z art. 53 ust. 1c w związku z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 ze zm.)
dla inwestycji polegającej budowie siedmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych, oraz niezbędnej infrastruktury na działce nr ewid. 4/2, obręb Folwark, rejon ul. Fiołkowej - można zapoznać się z aktami sprawy oraz wypowiedzieć się co do zebranych materiałów oraz zgłoszonych żądań.
W dniu 14 czerwca 2024 r. do tut. Urzędu została zwrócona korespondencja kierowana do wnioskodawcy, Pana Jana Krawczyka, z adnotacją, że adresat zmarł. Na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu Organ ustalił, że Pan Jan Krawczyk zmarł dnia 12 czerwca 2024 r.
Śmierć wnioskodawcy, Pana Jana Krawczyka, oznacza, że znika dotychczasowy podmiot postępowania administracyjnego i sprawia, że postępowanie to nie może się dalej toczyć w takim kształcie, w jakim było prowadzone dotychczas (stosunek prawnoprocesowy zachodzący pomiędzy organem administracji, a konkretnym podmiotem, którego prawa lub obowiązki miały podlegać konkretyzacji). W przypadku śmierci wnioskodawcy wraz z nim wygasa prawo do ubiegania się o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
Przepis art. 105 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego stanowi:
„Gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe w całości albo w części, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania odpowiednio w całości albo w części.”
Z uwagi na fakt, że nieruchomość o nr ewid. 5 posiada nieuregulowany stan prawny (w myśl art. 2 pkt. 24) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. w powiązaniu z art. 113 ust. 6 i 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.) i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe, a właściciel nieruchomości nie żyje, zgodnie z art. 53 ust. 1c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym „w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym lub nieuzyskania danych pozwalających na ustalenie adresu właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości w sposób określony w ust. 1b, zawiadomienia dokonuje się w sposób, o którym mowa w art. 49 Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Przepisu art. 34 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego nie stosuje się.”.
W związku z powyższym Burmistrz Gminy Rawicz zawiadamia strony postępowania o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji umarzającej postępowanie. Strony mogą zapoznawać się z wnioskiem i innymi aktami sprawy w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz w godzinach jego pracy. Dokonywanie wszystkich czynności związanych z prowadzoną sprawą jest możliwe między innymi poprzez Biuro Obsługi Klienta po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny przyjęcia, drogą pocztową tradycyjną, telefoniczną (tel: 65 616 49 84 wew. 438 lub 520), mailową (a.duda@rawicz.eu) lub poprzez platformę ePuap.
Obwieszczenie podlega ogłoszeniu poprzez :
1) wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz;
2) udostępnienie w BIP Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz;
3) wywieszenie w rejonie planowanego przedsięwzięcia;
Obwieszczenie wywieszono: 18.06.2024 r.
Obwieszczenie zdjęto: __ __.__ __.__ __ __ __ r.
sprawę prowadzi:
Anna Duda
tel. 65 616 49 84 wew. 438 lub 520